Nytt år

Jaha, då var snart det här året förbi och hur ska man summera det? Det känns som att det har hänt otroligt mkt det här året. ovanligt mkt. Det har gått väldigt bra med plugget.. har fått VG på båda blocken, har fått stipendie för uppsatsen vi skrev i turismvetenskap, sommaren var kanon med en massa party, skratt o jobb, hösten har inneburit mkt dans på Broadways dansgolv med Nina (den bästa danspartnern! =)..) det har varit ett år utan Caroline som har spenderat det i Australien, men vi har trots det hörts via mail. telefon o sms. Jag har fått fyra nya underbara vänner under året, men samtidigt har flera andra vänner flyttat från lilla Kalmar. väldigt tråkigt! saknar dom otroligt mkt! Kineserna och IKEA har invaderat Kalmar. Det är allt folket pratar om. Jag har varit iväg på två resor, Egypten och Bulgarien. Sjukt roligt båda gångerna. Jag har nog aldrig varit så solbränd som jag har varit det här året.. =) Jag har fått ett kusinbarn, Hanna. världens sötaste unge! Förhoppningsvis får jag ett till snart, men troligtvis blir det efter tolvslaget.

Killproblemen har avlöst varandra, men samtidigt har jag haft jäkligt kul! Men p g a allt strul har jag bestämt mig för att inte träffa någon det här året. Det här året ska istället vara fyllt av roliga grejer, inga killbekymmer, för det blir det alltid för mig.. jag ska bara ha kul o inte tänka på det, tror att livet blir så jäkla mkt lättare då.

Året kommer att inledas med en Kina-resa, som kommer bli en stor erfarenhet för mig och kanske en språngbräda för min karriär. Det stod förövrigt med i tidningen idag! =) men de hade stavat mitt namn fel, Carlsson med K!! det får bara inte hända! så länge de inte stavar Marie utan E så är jag glad i ju för sig, för det hade varit så mkt värre!

Våren kommer att vara väldigt tuff gällande plugget. ännu en uppsats ska skrivas, den femte och sista, men då förhoppningsvis med mina favoritkompanjoner, Camilla o Linnea. De sista tio veckorna hade då blivit en dans på rosor. men inget bestämt än. I Juni tar jag min examen, min filosofie magister i företagsekonomi. känns väldigt vemodigt att ta examen. Vad fasen ska jag göra sen!? just nu känns d som att jag ska flytta hem, jobba järnet hela sommaren (förhoppningsvis på bruket) o sedan sticka iväg o gå reseledareutbildning o efter det jobba på något charterresmål ett par år. Men det är bara planen just nu, man vet aldrig vad som händer. Känner att jag behöver komma ut o röra på mig lite.. se lite mer av världen, även om det bara är på charterresmål så har jag sett något förutom lilla Sverige.

I eftermiddag åker jag tillbaka till Kalmar, ska bli skönt o komma hem, sova i min säng! =) jag har längtat efter den.. Har sån service att Nina plockar upp mig på stationen. =) Så idag kommer det mest bli packande för min del..

Ha en bra dag o Gott nytt år om vi inte hörs innan tolvslaget!