Vilket år sen!

År 2007 har på ett sätt varit mitt år. Det har hänt så många positiva saker i mitt liv. Det började med att jag fick åka till Kina i Januari. Mitt livs bästa resa. Så många upplevelser, härligt sällskap och underbar mat samt shopping. När jag får chansen ska jag åka dit igen. Jag inlädde även min åttonde termin på högskolan, min sista termin. Spänningen var på topp. Vad skulle hända sedan? Jag hade levt som i en lite bubbla i fyra år och nu skulle jag helt plötsligt ut i den "riktiga" världen.

  

Mitt i all planering inför framtiden och förberedelser inför min examen gick min kära morfar bort. Dagen innan min examensceremoni mer bestämt, kl åtta på kvällen. Det var en dag som jag sent kommer glömma. Mitt i all väntan borta på östkusten ringer Lovisa och berättar att vi fått stipendie på 30 000 kr för vår uppsats i marknadsföring. All sorg försvann för en milisekund. Trots morfars bortgång kom min kära familj för att vara med mig på min stora dag. Jag fick äntligen mitt diplom, mitt stipendium och ett ledsamt adjö av mina studiekamrater.

  

Jag började sedan jobba 3-skift på pappersbruket hemma i Hylte och trivdes väl inte jättebra men det funkade. Efter någon vecka fick jag ett överraskande samtal. Rektorn på Gislaveds Gymnasium ville att jag skulle komma in på intervju för lärartjänsten jag sökt i all hast, mest som en kul grej. Intervjun skulle äga rum 3 dagar innan morfars begravning och efteråt kändes det helt ok. Jag trodde inte att jag skulle få jobbet men det var ju en bra erfarenhet. Två dagar senare, kl 9 på morgonen mer bestämt, ringer min mobil. Jag hade sovit ca 3 timmar efter att ha jobbat natten och hörde knappt telefonen och hann inte svara. Personen som ringde hade dock talat in ett meddelande och jag lyssnade på det. Det var rektorn som hade ringt. Jag ringde upp direkt och han berättade då att jag var deras förstahandsval till lärartjänsten. Jag tackade ja direkt! Lyckan var total!

Dagen efter var morfars begravning, den jobbigaste dagen i hela mitt liv. Tårarna ville inte sluta falla. Samtidigt kändes det skönt att han äntligen fick sin vila.

Sommaren bara flög iväg och helt plötsligt var det den 15 augusti och min första arbetsdag på Gislaveds Gymnasium. I början kände jag mig totalt bortkommen. Vad har jag gett min in på? Jag lärare? skulle inte tro det! Men efter någon månad började jag komma in i rollen och älskade den. Det som i början kändes som en omöjlighet har jag kommit att älska. När jag vaknar på morgonen längtar jag tills jag kommer till jobbet.

I september var det dax för flytt till Gislaved och det kändes så skönt att få ha sitt eget igen. Vid den tiden började jag även sjunga i kyrkokören i Långaryd & Landeryd. Vilken upplevelse! Torsdagarna blev veckans höjdpunkt för mig. Vi november hade vi vår första konsert där vi framförde John Rutter´s Requiem. En utav de starkaste upplevelserna i mitt liv. Strax efter fick jag även en förfrågan om att komma och provsjunga för ett band och de blev intresserade direkt. Så nu är jag dansbandssångerska också. =) Lördagarna har även dem blivit en stor höjdpunkt för mig. =) Vi har fått vår första spelning (sedan jag kom med) och allt börjar komma på plats.

Som ni märker har det hänt en del det här året. Tog examen, förlorade min favoritperson i hela världen, fick mitt första jobb och blev dansbandssångerska. En härlig mix, eller hur?

Jag hoppas att ni också har haft ett år fullt av härliga upplevelser och att nästa år blir minst lika underbart!

image1979

Gott nytt år på er!