Vad är inte en bal på slottet...

Gud vad avundsjuk jag var på alla tjejerna igår! Det känns som en evighet sedan jag drog på mig min balklänning och kände mig så där fin som man aldrig gör annars. Tänk vad en fin frisyr, lite smink, fina smycken och en långklänning som man designat själv kan göra! Jag ska inte klaga i ju för sig då jag var på studentbalen förra året när jag var lärare. Det var kul det också, men kändes inte riktigt som samma sak då jag inte hade någon långklänning på mig. Kristians bror Alexander var jättestilig i sin frack och tjejen han gick med hade en härligt blå klänning, väldigt enkel, precis som det ska vara. En del tjejer har dock alldeles för mkt detaljer; en klänning med massa ryschpysch, ett stort hår med massa löshår, mkt smink och stora smycken. Det blir helt enkelt för mkt för min smak. Men smaken är ju som baken och det viktigaste är ju att de själva är nöjda och känner sig fina!


Efter balen åkte jag och Kristian hem till Borås, vi hyrde Yes man, åt knäckis med mjukost och gott och blandat surt och en kexchoklad. Vi får ju inte vårt onsdagsmys som vi annars brukar ha. =) Den här veckan springer verkligen iväg. Det känns som jag aldrig är i min lägenhet längre. Den här veckan blir det bara 3 nätter, om jag räknar med natten till i måndags. Jag längtar verkligen till hösten då jag flyttar till Borås. Det är så mkt att tänka på bara. Lyckas jag hitta ett jobb? Om jag inte får det kommer jag in på kurserna jag sökt på högskolan? Hittar jag en lägenhet, helst en billig dessutom? ja, det får lösa sig. Jag ska börja kolla mer aktivt på lägenheter och jobb nu i a f.


Nähä, dags att jobba på lite innan två kollegor från Göteborg kommer ner för att utbilda mig och en kollega här.


Take Care!