Roadtrip

Idag har vi hunnit med en massa saker. Det började med uppstigning kl 08:00 för att gå ner och ladda första maskinen tvätt. Efter det var det hopp in i duschen, på med kläder, på med smink, borsta håret och sist få i sig lite frukost. Först bar det iväg till Renault för att beställa en sak till min nummerplåtsbelysning bak men de hade inte den delen utan då var man tvunge och köpa hela insatsen. Nej, tack till det. Men vi fick tips om en nödlösning så vi får jobba vidare på det. Sedan bar det iväg till Expert för att lämna in min TV som börjar ge upp det. Jättesmidigt gick det där och killen i affären var hur trevlig som helst! Sånt gillar vi! Sist bar det av till kemtvätten för att lämna in vår ryamatta. När vi lämnade Borås var klockan 10:30 och nästa destination var Alingsås.

Alingsås är verkligen en shoppingstad att rekommendera! De har det mesta (förutom H&M) och det är litet och mysigt. Jag gick in en butik med märkena Ester Eleonora, Odd Molly, Hunkydory och Chillnorway. Behöver jag säga något annat? Jag var i himmelriket. Tyvärr tillät inte min plånbok detta så jag gick därifrån utan någon kasse. Istället fyndade jag en massa reaplagg. Två klänningar (79 respektive 100 kr) och två ringar (29 och 44 kr) och ett par rosa strumpbyxor till nyårsafton. Vi ska ha en färgklick på oss så jag kör på det.

Vid tre kom vi tillbaka till Borås och då var det på tvättandet igen. Tvättkorgen blev tom efter fem tvättar och i skrivande stund är det bara lite kvar som hänger nere i torkrummet. Förutom detta har vi också hunnit med att gå en långpromenad. Med andra ord kan jag nu inta ryggläge med gott samvete! Imorgon är det dax för plugg igen och det är inte direkt så att jag längtar efter det men det är ju ett nödvändigt ont!

Hoppas ni haft en bra dag!
johanna

du är alltid så rysligt effektiv Marie så att jag får dåligt samvete!!

Marie

Det vet jag inte Johanna. Jag har mina slappedagar jag också! ;-)