Vid skrivbordet

Idag är jag tillbaka vid skrivbordet. Ämnet på agendan idag är mobbing. Jag har två rapporter att läsa igenom och sedan är det dags att börja skriva om det. Den här hemtentan tar nästan aldrig slut. Det är sååå mycket litteratur att läsa. De måste tro att vi är maskiner som bara plöjer igenom texterna men så är inte riktigt fallet med mig. Jag är inte en snabb läsare och har aldrig varit. Menmen, det blir säkert väl i slutändan. Jag fick höra från mina kurskamrater vid förra träffen att de planerat att inte plugga över jul- och nyår så jag hoppas att jag ligger före dem i a f!

Mr K har åkt iväg till sitt jobb en stund för att checka av inför nästa vecka då hans chef är borta vilket innebär att jag är själv i några timmar. Skönt! Jag gillar att ha honom hemma men just när jag pluggar är det skönt att få vara själv.

Dags att fortsätta läsa!

Ha det gott!