Blåsigt värre

Det är en riktigt vacker höstdag idag. Jag har dock spenderat större delen av dagen inomhus och pluggat. Jag har även pratat med två rektorer här i Borås gällande praktikplats. Det verkar som att det kanske kommer att ordna sig trots att jag inte har möjlighet att göra praktik på min egna arbetsplats. En stor sten släpptes från mitt bröst, vilken lättnadskänsla!

Vid halv tolv gav jag mig ut på en rask promenad varvat med lite jogging. Gud så kallt det var ute och blåste gjorde det också! Riktigt rejält bör jag tillägga! Men skönt var det! Riktigt skönt att hinna med att träna igen!




Det har även blivit en del pluggande. Jag har plöjt igenom Illeris bok om lärande och börjat skriva på rapporten som skall vara inlämnad på onsdag, 6-8 sidor om kunskap och lärande. Lyckligtvis är det 1,5 i radavstånd! En sida är i a f skriven. Jag hoppas att jag blir klar på torsdag när jag är ledig nästa gång. Imorgon börjar jag inte fören 10 och då hinner jag nog plita ner lite också. Optimisten Marie är framme, känner ni inte det!? =)



Så upphetsande ser Illeris bok ut, inte särskilt. Det där med att uttrycka sig kort och koncist vet han inte vad det är. Varje mening är minst 4 rader. *pust* Skriv på "svenska" istället för på "överbyråkratiska"!

Nu skall jag göra mig lite piggig och sedan gå neråt jobbet. Jag och en kollega ska iväg på Minimässa ikväll på en grundskolan för att marknadsföra oss så att 9:orna väljer oss nästa läsår. Hoppas att detta går bra!? Vad tror ni?

Ha det gott mina vänner!