Träningstips



De senaste 2 åren har jag investerat i riktigt bra träningskläder. När man är ute och rör på sig oavsett om det är -15 grader, +2 och regn eller + 20 och solsken gäller det att ha kläder att variera sig med. Plus, icke att förglömma, har du snygga kläder ger du dig ut bara för att få ha dem på dig! Så tänker jag i a f!

Jag har länge letat efter ett bra bredare pannband att ha när jag är ute och springer. När det är runt nollan är det för varmt med mössa. Jag hittade ett i Mora på Intersport när vi var på väg upp till fjällen. Det är precis lagom. Min lager två-tröja från Craft har jag använt väldigt flitigt sedan jag köpte den. Den är perfekt att ha utanpå en vanligt top. Tänk alltid lager på lager för att hålla värmen!

Nu på vintern springer jag faktiskt i min skidjacka som är en skaljacka från 8848 Altitude. När det är varmare har jag en vindjacka från Craft som är suverän. Jackan från 8848 står emot både vind, regn och snö. Jag blir aldrig blöt på överkroppen vilket är kanon.

Jag har alltid varit lite emot det där med löpartights eftersom det framhäver benen så. Jag föreställde mig själv se ut som en stoppad korv. För knappt ett år sedan tänkte jag "skit samma, jag köper ett par ändå". Det blev ett par från Nike och jag ångrar det absolut inte. Det känns som att benen är fjäderlätta och smidiga när jag springer/går i dem. På vintern har jag underställ under.

Känner du att du inte har råd med bra träningskläder, för det är väldigt dyrt, så rota runt på rean (lite för sent för denna rean men testa på nästa). Sportbutikerna har även ofta kampanjer, köp tröja och byxa för 299 kr t ex. Jag har inte direkt köpt alla mina kläder på en och samma gång. Jag har byggt upp mitt lilla sortiment under 2 år. Skillnaden med att köpa lite dyrare kläder är att de håller många år. Jag har köpt träningskläder på GeKås exempelvis men tyvärr håller de inte lika bra (Annars hade ju det varit drömmen). Ett bra budgettips är H&M´s träningskollektion. Jag har sporttoppar och linnen därifrån som hållt nu i flera år.

Så ut och rör på er nu! Det finns inga ursäkter! Ikväll har jag varit ute på en 5-6 km lång löparrunda och det gick riktigt bra idag. Skidåkningen har gjort mina ben starka!

Kram ♥