Långkörare

På fyra dagar har jag kört 2 långkörningspass på cykel. Totalt 12,5 mil. Det känns förvånansvärt lite dagen efter faktiskt men det är desto jobbigare undertiden. I fredags cyklade jag till Blidsberg (till svärföräldrarna) från Borås vilket mätte 62 km och tog 2,5 timme. Det som är mest ovant med att träna så länge på medelhög nivå (140-150 slag/min) är förbränningen och blodsockernivån. Det gäller att både förbereda sig och tänka ut vad man kan äta undertiden och efteråt. Det är lite planering, minst sagt. Men det är kul att testa sig själv och se vad kroppen klarade av. Idag cyklade jag tillbaka till Borås och det var tugnt första 3 milen. Jag var helt slut redan då men det var bara att köra på. När jag hade 1,5 mil kvar så återfick jag energin och kunde cykla på riktigt fort. Så är det alltid när man vet att inte inte är så långt kvar. =)
 
Här nedan ser ni sammanfattningen av dagens cykling enligt pulsklockan.