Onsdag

Idag har jag vila från träningen. Två dagar på raken, sedan behöver jag vila. Jag är försiktig sedan min maratonlånga förkylning. Jag vill verkligen inte bli sjuk igen. Mr K kom hem från jobbet ikväll med dunderhuvudvärk och förkylning. Inte alls kul! 1,5 vecka gick det, sedan blev han dålig igen. Att det här inte tar slut snart!! Jag hoppas att jag vaknar frisk imorgon också och att han inte smittat mig. Sedan hoppas jag att det bara är en kort sak för Mr K, som försvinner med hjälp av sömn och några ipren. 
 
Jobbet idag har varit som vanligt. Konferens på morgonen, sedan planering/rättning och sist två lektioner. Ett av mina UF-företag är med och tävlar om bästa UF-företag i regionen. De är nu uttagna bland de 16 bästa och skall på tisdag presentera sitt företag för juryn. Efter presentationen sker en intervju där eleverna får stå till svars för sitt tänk, sina val samt sina planer för framtiden. Det känns verkligen grymt att under sitt första år som UF-lärare ha ett företag som är så duktiga. Så på tisdag skall jag följa med som stöd och titta på mina tjejer. Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att de gör det bra och att de kommer top 3. Det är de verkligen värda! Så som de jobbar och sliter! På fredag har jag raggat ihop några kollegor så att de får göra en övningspresentation. Det gäller att skapa så bra förutsättningar som möjligt för dem. 
 
Hoppas ni haft en bra dag!
 
Kram ♥
 
 
 
Marie

Ujuj hoppas inte du blir smittad också då, håller tummarna
kramar