Underbara jullov

 
 
 
Vad jag njuter för fulla muggar just nu. Lediga dagar där jag mest bara skrotar runt här hemma. Fram till idag har jag och Mr K gått här ihop. Så underbart det har varit. Vi har verkligen behövt det. Ni vet, man umgås på riktigt. Man pratar om saker som man gått och tänkt på och som är viktiga. Man pratar på riktigt helt enkelt. Jag blir kär på nytt när vi har sådana här dagar tillsammans. Det bästa är att de inte är slut än utan att vi har några till.
 
 
Vi har spenderat ganska mycket tid här, framför brasan i vardagsrummet. Där står julgranen och där är julkänslan som störst. Jag har hunnit bläddra i mina ELLE-tidningar som bara legat på hög de senaste månaderna. Vi har kollat på filmer medan vi legat skarfötters i soffan. Underbart.
 
 
Om vi inte legat i soffan så har vi varit ute på långpromenader i det vackra vinterlandskapet. Vi har bland annat utforskat lite nya rundor vilket alltid är kul. Variation är aldrig fel. Det tenderar ju annars ofta att bli sammar runda, i alla fall för mig.
 
 
Vi har fått snö också vilket bara det är helt fantastiskt. Varenda gång jag ser vårt hus så kan jag knappt fatta att vi faktiskt bor här. Jag är så kär i huset så det finns inte. Detta är verkligen VÅRT hem. Just nu längtar jag till köksrenoveringen i mars. Då kommer det bli ännu mer vårt.
 
 
Vi har fått besök i trädgården ganska många gånger också. Imorse tog jag det här kortet från köksfönstret. Efter någon timme var det två på besök.
 
Hoppas ni har en härlig julledighet och att ni laddar batterierna!