Hektisk vecka

 
 
Den här veckan har varit något hektisk med inte bara vanlig undervisning utan även besök från årskurs 9, totalt ca 400 elever på två dagar. Nu kanske ni undrar vad det har med ditt jobb att göra, du är ju lärare? Men det fantastiska med mitt jobb är att det faktiskt inte bara är undervisning. Detta är så klart inte något som alla lärare gillar, vi är alla olika. En del vill fokusera på endast sin undervisning och inte ha några andra uppdrag. Jag tycker att det är kul att blanda lite. De senaste 4 åren har jag varit med och planerat och genomfört besöken och det är kul, men energikrävande. I onsdags morse fick jag dessutom ställa mig på scenen i aulan för att presentera skolans program. I normala fall gör några elever det och jag är mer bara en stödfunktion. Det är minst sagt annorluna jämfört med att ge feedback till eleverna på hur de kan förbättra sig. Hoppas chefen tyckte att jag skötte mig bra!
 
Hemma är det renovering för fulla muggar. Jag håller tummarna för att tapetseringen blir klar i helgen!
 
Hoppas ni får en härlig fredag!