Projekt barnrum

Nästa rum att renovera här hemma är så klart Agnes rum. Innan vi kan börja ska fönstret byta ut, men sedan så kan vi sätta igång med att börja riva lister, riva tapet, spackla och slipa. Vi är just nu inne på att ha en enfärgad tapet eftersom det blir mest tidlöst. Annars kommer vi ha en vägg med en möstrad och resten enfärgat. Jag vill inte att hon ska tröttna på tapeten efter några år och vilja ha en ny. Så roligt är det inte att tapetsera om! Man kan göra så himla mycket med inredningen istället för att få det att verkligen bli ett barnrum.
 
 
 
Just nu gillar jag den här stilen. Lite gammaldags, men stilrent. För mig är det viktigt att det är mysigt. Agnes ska kunna leka, mysa och sova där inne och det ska bli hennes lilla oas. Därför skulle jag vilja ha någon form av bokvägg som den här.
 
 
Jag gillar också idén med att förvara gosedjur och leksaker i gamla sockerlådor.
 
 
Sedan skulle jag vilja ha någon form av mys-/läshörna där hon kan kura ihop sig med en kompis eller med oss. Hennes rum har snedtack så det skulle passa fint att ha något tält eller en sänghimmel som här.
 
 
Nu återstår det att se hur slutresultatet blir och det får ni så klart se när det är färdigt!
 
Bilder: Pinterest