Glad påsk

Då var påskhelgen här och i vårt hem går den i väntans och lugnets tecken. Jag känner mig så mycket bättre idag. Den här influensan har gett med sig. Kvar är "bara" lite hosta och snuvighet. Hostan hade gärna fått ge med sig nu, eftersom den retar en del så fort jag skrattar eller blir irriterad. Med andra ord är jag lite tystare än vanligt och lite mer neutral i humöret jämfört med normalt. Mr K är nog i himmelriket! Nej, skämt åsido.
 
Vad händer idag då? Jag ska baka laktosfria bullar så att min far och syster kan komma på besök när knodden anlänt. Förutom det blir det vila.
 
Vad gjorde vi då för två år sedan?
 
 
Jag cykeltränade för fullt inför Halvvättern. I snitt cyklade jag drygt 10 mil/vecka och var så trött på att cykla efter loppet att jag inte rörde Lexan på nästan ett år. Skandal jag vet. Men nu är suget tillbaka utan dess like!
 
 
På påskafton hade vi gäster och bjöd på den här underbart goda räkcoctailen till förrätt. Mums! Den får jag nog göra någon mer gång snart!
 
Jag hade även blivit moster någon månad innan, vilket var så stort! Nu ska snart vi bli föräldrar och det kommer så klart kännas ännu större. Systerdottern har lovat att komma upp och sjunga små grodorna så att jag kan hoppa runt huset och sätta igång förlossningen. Eller så får vi ta det över telefon istället.
 
Hoppas ni får en härlig långfredag!
 
Petra S

Vilken fin blogg du har Marie! Du åker upp min vanliga lista över de jag följer 😊