Börjar hända lite grejer

I eftermiddag har jag varit jättetrött. Sov nästan en timme i soffan, var helt död när jag vaknade. Käkade lite, tog en bruspanodil, kände mig lite bättre. Skrev två låttexter. Vet inte vad som har hänt med mig, kunde skriva hur lätt som helst idag. Dock blev det två väldigt personliga texter, inget jag vill visa för ngn. Det var bara skönt att få ur sig det, ner på papper liksom. Ger inte riktigt samma effekt när man skriver det på datorn, konstigt nog.

Fick en kommentar av min kära kusin som jobbar som undersköterska på akuten i Värnamo att jag inte har feber. Feber har man inte fören vid 37.7. Men skiljer inte det sig från person till person? Om jag brukar ligga på 36.5 så borde ju allt över det vara feber, om det ligger stadigt över även om det bara är lite, eller måste det vara typ 1 hel grad över? nu blev det flummigt, undrar bara om det går vid en klar gräns? Sen är jag självklart glad att jag då inte har någon feber! Ett friskhetstecken, trött är jag dock fortfarande och svettas gör jag för ingenting. Diskade innan idag och bara det kändes som ett helt träningspass. Förstår inte hur jag ska orka repa imorgon.... men det löser sig nog. En god natts sömn och mkt vila imon så kanske jag orkar med 2 timmar.

Sov så gott!

Junitjej

Saxofon är ett häftigt instrument. Det låter så fint ur en sådan! Jag har tidigare spelat gitarr mycket, men nu blir det aldrig.

ema

då bör jag ju lämna ett inlägg med förklaring på din fråga.

eftersom alla har olika kroppstempar att utgå ifrån så blir det svårt att bestämma när en person har feber och inte. Så därför har man en "allmän gräns" för när tempen räknas som feber eller inte.

Är inte det att jag säger att du inte är sjuk, men om man går efter de riktlinjer vi går efter så har man inte feber förens man är över 37,7.