Bagaren Marie

De flesta som känner mig vet att jag inte är särskilt duktig på att baka. Det blir liksom aldrig bra. Det enda jag kan är muffins, jag är expert på kladdmuffins med varierande fyllning. Men jag har gett mig den på att bli bättre! Hur roligt är det att bjuda på middag om efterrätten blir total pannkaka och förstör allt ihop! Det vill man ju inte, eller hur? Sedan vill jag bli en sån kvinna (det låter vuxet!!!) som bjuder över grannarna/familjen/vännerna på en spontan fika och bjuder på hembakat, inte på några köpta gifflar från pågen på Ica.

I helgen gjorde syrran en Toscakaka till mammas födelsedagsfika och jag fick lite inspiration. Ikväll har jag därför gjort en. Jag ska inte ropa hej ännu då jag inte har smakat den än, men gud vad snygg den blev! Tycker ni inte!?



Nu ska jag vika tvätt och kolla på det senaste avsnittet av The City!

Take Care!