Sikken fest!

Midsommarfirandet var jättetrevligt! Vilket kalas det blev! vädret var toppen, stämningen var på topp och mat och dricka fanns i överflöd. Bättre kunde det inte bli! Logen var pyntad fin med björkar och ballonger, långbordet var dukat och grillarna framflyttade. Vid ett kom gästerna och då var det först dags för sillunch. När vi fått en nubbe i varje ben började vi göra midsommarkransar och midsommarstång. Efter det blev det en del lekar och hipp som happ var klockan sju och det var dags att förbereda grillningen. I köket var det löpandeband principen som gällde och allt flöt på hur bra som helst! När maten var uppäten, eller i a f hälften av den så började dansen. Ett tag var jag nästan rädd att golvet på logen skulle gå sönder men det var ingen fara med det. Sista man gick i säng kl fyra. Då hade jag redan sovit i två timmar (tack gode gud för det, jag är lite för gammal för att vara uppe så länge! ;-) ).



Jag blev riktigt nöjd med min midsommarkrans, gjord alldeles själv!



Syster gillar midsommarstången!



Sillunch



Små grodorna små grodorna...



Järngänget posar!



Flortanten står och delar ut snaps till alla innan de får ta av grillbuffén. Det ska vara bra för tänderna har jag hört!



Sedan var det dans hela natten lång!

Gårdagen var inte riktigt lika vild. Vi tog en promenad hela gänget bort till Nissaryds Skans. Efter det åkte alla hem utom fyra personer. Vi tog det lugnt ute i solen och grillade sedan på kvällen, spelade några omgångar med kubb och kollade sedan på Eurotrip.

Idag har vi städat inför mamma och pappas återkomst. När de kom hem bjöd vi på lunch ute i solen och till efterrätt blev det glass med kola- och chokladsås. Mumsigt! Nu sitter jag i Borås hos Mr K och tar det lugnt. Imorgon bär det av på semester upp till Höga kusten. Gud så härligt det ska bli, bara jag och han och en massa bus, flum och upplevelser!

Hoppas ni haft en härlig midsommarhelg!

Jakobella

Hi, cool site. What CMS is it?