Update 9 dagar efter BF

NEJ, INGEN BEBIS HÄR INTE!
 
Foto: Pink Stripe Photography
 
Bebisen verkar trivas väldigt bra i magen och jag börjar bli bitter! Den gör redan precis som den själv vill vilket jag antar att jag bara måste vänja mig vid. Den lär ju testa mina gränser så länge den lever. Varför inte göra det redan nu!? hehe
 
Imorse var jag hos barnmorskan för att kolla så att allt såg OK ut och det gjorde det. Skönt! Vi har fått tid för igångsättning så nu vet vi när bebisen absolut senast kommer titta ut. Jag känner mig pigg igen efter influensan och har varit ute och gått två dagar för att väcka kroppen. Det som är något frustrerande är att det känns som att jag börjar om hela tiden. Är det sista städningen innan bebisen nu? Ska jag raka benen igen? Tvätta håret? Måla naglarna? Bädda rent i sängen? Ja, listan kan göras hur lång som helst. Jag har i alla fall konstaterat detta; huset och jag har aldrig varit så fräscha! Det är som dagen innan en stor tenta när jag pluggade.
 
Finns det något positivt med att gå över tiden då? Möjligen att jag får ytterligare några dagar då jag bara behöver tänka på mig själv. Men efter ett tag blir man liksom trött på det också och vill bara ha bebisgos och träffa den här personen som levt i min mage i 9 månader.
 
 
 
 
Veronica

Vet hur det känns Marie! Jag gick över 7 dagar med min första, 10 dagar med min andra o fyra med tredje. Snart är bebis hos er :-)